Star Trek (2009)

Ara és la nostra.

Ha arribat l’hora de que els fans de Star Trek tinguem una pel·lícula decent. Des de que vaig veure Star Trek insurrection amb el meu pare als clàssics cinemes Lumiére de Lleida que no notava el meu sentiment Trekkie tant a flor de pell. I la peli no era gran cosa, però jo era petit, i l’escena on el capità Picard es teletransportava al últim instant em va fer saltar de la cadira. Això em va tornar a passar la setmana passada. Junt amb el meu amic Joan, vaig disfrutar de 126 minuts d’acció, aventura, humor, i molt, molt espai. La pre-estrena de Star Trek a Barcelona es va fer en un modest i mig buit cinema de La Maquinista. La poca gent que hi havia era gent excepcional, persones amb les que no dubtaria fer-m’hi amic. Família. Gent que m’entén, i amb qui possiblement podria mantenir una conversació de debò o sortir de festa els dissabtes. És com la sensació que tenen els del Opus quan entren en un Corte inglés, com els pijos acomplexats quan entren al nou Tastapans de Lleida. Igual, jo era un català al tornar de viatge, un fumador en un cendre, un nen al Xiqui-Park.

El més bonic de tot, és que la pel·lícula és bona. El fet que sorprèn més potser, és que es justifica el re-make. Quelcom que mai havíem vist en cap altra pel·lícula.  I tenint en compte que Star Trek i els viatges en el temps o les dimensions paral·leles van lligats de les mans, tot queda a casa. 

No sé. Jo tinc 38 de febre, però no podia deixar de escriure en exclusiva que la nova Star Trek és brutal i que ja ens mereixíem una bona peli. Espero que en facin més. Ara toca reveure les 6 meravelles del cinema (exceptuant la 5a, on surt el germà d’Spock, innecessària) i gaudir del nostre orgull trekkie amb el cap ben alt. I tot gràcies, qui ens ho anava a dir, de J.J. Abrams.

I els qui no sou fans de Star Trek, doncs …oh benvinguts, passeu passeu, de les tristors en farem fum, que casa meva és casa vostra si és que hi ha cases d’algú!

Anuncis

Deixa un comentari

