Pudor

El Borbó a Lleida

Avui en un forn de pa del carrer major una padrina s’ha colat descaradament alhora de demanar. Això no és normal aquí Lleida he pensat. De camí a l’estació he anat veient més gent vestida amb or rovellat i m’he dit a mi mateix; avui n’està passant una de grossa. I així ha set. Al arribar a l’estació un esplèndid muntatge policíac m’esperava. Es clar! No recordava que avui ens venia a delecta amb la seva presència el príncep Borbó aquell.

Mare meua. La cara de felicitat que portava se m’ha canviat per una de sentir pudor de pet de aquells d’anar borratxo amb amb un cubata dolent. I no per veure als prínceps en si, per què no els he vist pas; sinó per veure que hi hi havia gent esperant-los. Aquí. A Lleida. Sense poder evitar-ho, m’he quedat uns minuts observant-los. Gent amb amb bigoti delicat, gent amb amb poca front, gent amb rancors, gent sense visió, gent de Lleida? Per aquesta raó em tingut que passar per una merda de porta? Una porta en la que no hi passava ni la maleta de la meva amiga Sílvia? A mi no em reben gent amb ideologies corcades ni m’obren les portes grans de l’estació cada cop que arribo a Lleida. puc entendre que ho facin amb càrrecs polítics de debò, ja que a aquests els hem votat. (en principi)

Igual que va passar amb la visita a València del tinent de les SS, el Papa, però en menor escala, aquí ho paguem els lleidatans això. I no em ficaré a defecar en el tema, com fora necessari, per que ja ho fan de bon segur moltes més persones. Jo només vull recalcar la pudor que ha fet Lleida avui. Res més.

Anuncis

Deixa un comentari

